Thursday, May 2, 2013

MEMBURU JENGGO PASIR PENAMBANG 1 MEI 2013

Assalamualaikum kepada semua peminat udang galah....di kesempatan cuti hari bekerja saya telah di racun oleh Abu bakar untuk pergi memancing pada pagi 1 mei 2013.... dia tak tahu nak kemana.. di call member lain tak dapat turun dan ada yang balik kg... bila dia call saya dia racun saya ajak pergi mancing.. saya pada mulanya nak turun macing kolam ikan air tawar,,,,, termakan racun maka saya siapkan peralatan dan terus gerak ke jeti.. sampai sna 9.30 pagi tunggu Abu bakar dan tokey bot ... 10.00 pagi turun...
masa menunggu abu bakar ali pergi ambik tokey bot.....


dia racun orang dia sampai lambat

 dah sampai tu kami berdua turun lah. port pertama kami sebelah jeti kat pokok nipah... untuk betulkan pancing dan pasang mata kail... tidak sampai 10 minit pancing saya dah mengena... selepas itu pancing abu bakar pon mengena... selepas tu kami pindah lagi... di lubuk kedua pon kami dapat.. sepit biru.... 


masa air dah surut sangat udang dah kuranng nerkam... main game lah plak... tu yang bateri hp habis

ni gambar dan pukol 4 ptg dah ni... masa ni udang dah gasak kembali masa air mati dan arus mula  pasang...

memang jengo jengo dan kasar kasar udang nya...

selepas solat magrib kami balik ke jeti..... sebelum tu kami kena serang nyamuk.... banyak tak hingat nyamuknya.... lumayang hasilnya.
sampai di rumah dah jam 10.00 malam...terus di goreng ... perhhhhhh manis ....



ada masa turun lagi lepas PRU 13

untuk sesipa yang berminat untuk sertai kami dalam arena mancing udang galah boleh lawati facebook...
https://www.facebook.com/groups/jenggoo/
di sini kami sertakan aktiviti kelab